Horoměřice

Autor: Petr Foltán st. | Kategorie: Bývalé české okruhy | Datum: 1. 12. 2009
Horoměřice - 5.0 out of 5 based on 15 votes

Kapitoly článku

Jestliže řada okruhů u nás měla v názvu trojúhelník, pak ten Horoměřický byl určitě ten nejtrojúhelníkovatější ze všech, skoro by se dalo říct až rovnoramenný. Trať byla z jezdeckého hlediska velmi jednoduchá - 3 rovinky, 3 zatáčky na křižovatkách a jedna srdcovka navíc. Na této trati měly rychlé stroje navrch.

Horoměřický trojúhelník

Po definitivním opuštění okruhu v Dolních Břežanech v polovině sedmdesátých let zůstalo hlavní město bez motocyklového závodu. V roce 1978 se proto parta závodníků z motoklubu Mobi Racing Team rozhodla řešit tuto situaci a uspořádala silniční motocyklové závody tentokrát na opačném konci Prahy - na trojúhelníkové trati u okraje obce Horoměřice.

Horoměřice 1978 start 125 ccm: #1 Blumentál, #3 I.Michálek, #13 Šoun, #14 Klouda, #10 Švihnos, #160 StejskalHoroměřice 1978 původní místo startuHoroměřice 1978 - vítěz #3 I.Michálek v cílové zatáčce. #62 J.Plevák. Odstup diváků od jezdců byl minimální

Horoměřice 79-125ccm 46-Suda, 42-Petr, 16-Dolejš, 41-VránaHoroměřice 1979-125ccm, 1. Havrlík, 2. Blumentál, 3. DolejšHoroměřice 1980 - 125ccm, 17 D.Petr, #7 J.Havrlík

plakát 78Využít tuto silnici k závodnímu účelu tehdy napadlo Ivana Placáka, závodníka z nedalekých Roztok, který tudy jezdil na motocyklu denně do práce. Vlastní realizace se ujala parta jezdců z modrobílého teamu MOBI racing team Praha, ve spolupráci se ZO Svazarmu Motosportklub Praha a místním JZD Horoměřice. V dalších letech se spolupořádání ujal ZO Svazarmu ŽSP Praha. Závodní okruh měřil 2,7 km a tvořily ho spojnice mezi třemi křižovatkami - v Horoměřicích, u Černého Vola a u Únětic. Pravá zatáčka na úseku mezi Únětickou křižovatkou a Horoměřicemi byla Horoměřice 1981 - J. Havrlík ve výjezdu z obce před cílem závodu - Jawa 250ccmjediná lahůdka na této trati. Tato zatáčka lemovaná topoly ve výjezdu byla rychlá: někdo zde šel o kvalt dolu, někdo ji prolétl jen s ubráním plynu.. Další nebezpečí číhalo na jezdce ve vjezdu do obce. Po mírné levé na plný plyn se do pravé zatáčky na křižovatce dobrzďovalo z vysoké rychlosti přímo proti plechovým vratům mezi dvěma domy. Stejně tak, jako v Jinolicích u Jičína i tady musely být pro jistotu otevřená obě křídla těchto vrat v době závodů. Tato úniková cesta byla tak poslední nadějí pro mnohé jezdce při kolizním brzdném manévru..

Horoměřice 1981 - start 250ccm #3 R. Janoušek, #46- B. Šoun, #27 J. HavrlíkHoroměřice 1980 - 125 ccm - řazení na start - #46 Bohumil Suda, #64 Jiří Štoncner, #21 Michal Placák, #49 Jan Konečný, #15 V. Hatan, #47 Karel PokornýHoroměřice 1980 - těsně po startu 125, #50 Milan StejskalHoroměřice 125ccm 1981, zatáčka před cílem, J. HavrlíkHoroměřice 1981 před startem třídy 250, #43 P.Foltán, mechanik J.KubecHoroměřice 1981 - pred startem 250ccm

Start byl nejprve umístěn těsně za poslední křižovatkou na okraji obce, později byl posunut až pod fotbalové hřiště. Díky tomu se roztlačovaly motocykly z mírného kopce. Po dlouhé rovině přišla prvHoroměřice 1978: I. Michálek v nájezdu do zatáčky u Černého Volaní křižovatka u Černého Vola, do které se najíždělo v mírném levém oblouku. V křižovatce se ostře zatáčelo doprava kolem hluboké, nebezpečné strouhy uvnitř zatáčky (dnes je již částečně zasypána). Zde docházelo mj. k praskání klíčních kostí po pádech a k ohýbání dopravních značek laughing. Dál vedla přímá silnice do mírného stoupání a zhruba v polovině tohoto úseku již po rovině na druhou křižovatku u Únětic. Na ní opět ostře doprava na užší silnici a zpět, směrem k Horoměřicím. Dnes je tato křižovatka před prodejnou Lidl předělána na kruhový objezd. Přibližně v polovině poslednplakát 1980ího úseku se projížděla již zmiňovaná rychlá pravá. Z plného plynu se pak dobržďovalo v mírném levém oblouku už v obci podél zdí domků a telegrafního sloupu do posledního pravého vinglu u depa. Brzdy, až na jedničku a ostrá pravá cílovka v Horoměřicích, ve které se jezdec musel při správném průjezdu téměř otřít o balíky slámy, kryjící zeď domu uvnitř zatáčky. Pokud nemusel použít „nouzový východ do otevřených vrat“ čekal ho již jen průjezd do cíle kolem plechového plotu místního fotbalového hřiště. Parkoviště závodních strojů bylo umístěno v sousedství poslední zatáčky před cílem, v Horoměřicích v ulici Politických vězňů. Byla to asi ta nejhorší možná varianta, naštěstí místní obyvatelé to respektovali..

Horoměřice 1979 - 125 ccm, #16 Dolejš, #27 HavrlíkHoroměřice 1981 - 250ccm #27 Havrlík, #3 Janoušek, #43 Foltán, 41 Beran, #46 ŠounHoroměřice 1981 - 250 ccm, Jiří Havrlík - Jawa 2 ve výjezdu z Horoměřic

mapamapa

V Horoměřicích u Prahy se jezdily závody oblastního přeboru ve všech třídách a závody ve volné třídě jezdců 1. a 2. výkonostní třídy. V roce 1981 se zde jelo naposled. Údajně kvůli rušení vojenských radarů na nedalekém palpostu u Turska. V témže roce měly ale pražané možnost navštívit i další silniční závod - mistrovství republiky na novém okruhu v Malešicích.

Pokud někdo vlastníte ve svém archivu fotky z tohoto nebo i z jiných závodů minulé doby, podělte se s ostatními příznivci motocyklových závodů. Napište e-mail na: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript. Obratem se s Vámi spojíme. Jednotlivé články tak budou neustále aktualizovány o tyto nové dobové fotografie!

Fotografie a programy ze svého archivu s díky poskytli: M. Frank, J.Havrlík ml., T. Záhorský, I. Michálek, K. Pokorný a další

Pokračování článku
Předchozí strana     Následující strana »
Článek naposledy upraven: 7. 11. 2017

 

Podobné články