Harley-Davidson - novinky pro rok 2018

Autor: H-D | Kategorie: Novinky | Datum: 28. 8. 2017
Harley-Davidson - novinky pro rok 2018 - 5.0 out of 5 based on 6 votes

Na počest oslav svého 115. výročí zahajuje Harley-Davidson® customovou revoluci a představuje osm nových modelů Softail® kombinující vynikající jízdní vlastnosti a výkon řady Dyna® s nepřekonatelným customovým vzhledem řady Softail.  Zcela nové motocykly modelového roku 2018 Fat Boy®, Heritage Classic, Low Rider®, Softail Slim®, Deluxe, Breakout®, Fat Bob® a Street Bob® získaly lehčí a pevnější ocelový rám i kyvnou vidlici se špičkovým předním a zadním odpružením, pohání je nový motor Milwaukee-Eight 107, případně 114 a pochopitelně jim nemůže chybět autentický styl Harley-Davidson kombinovaný s jedinečným designem, který jim dodává jejich neopakovatelný a strhující výraz. Zatím největší vývojový projekt Harley-Davidson právě odstartoval!

„Nové motocykly řady Softail jsou výsledkem nejrozsáhlejšího programu výzkumu a vývoje v dějinách celé naší značky. Nová konstrukce těchto cruiserů si vyžádala tisíce hodin výzkumu a testování. Soustředili jsme se na intenzivní jízdní zážitek, ve kterém se autentičnost, tradice a duše spojuje se špičkovými moderními technologiemi. Výsledkem je svezení, které musíš sám prožít, abys mu uvěřil,“ říká Paul James, Product Portfolio Manager Harley-Davidson. 

H-D Breakout 9H-D Deluxe 1H-D Heritage Classic 7

Jako ztělesnění autenticity, designového DNA a historie značky Harley-Davidson v moderním pojetí přichází těchto osm nových Softailů s úplně novým stylem, který je výrazně odlišuje od jejich předchůdců a zároveň jeden od druhého. A jako nový standard stylu, komfortu a výkonu je tato nová generace továrních customových cruiserů připravena pro jezdce, kteří se chtějí posunout ještě dále a hledají jedinečné vyjádření své osobnosti.

„Autentičnost designu Harley-Davidson vychází z pečlivého sladění všech detailů od začátku až do konce – je těžké toho dosáhnout a je těžké to od nás okopírovat. Motocykly Harley-Davidson nejsou spotřební zboží - jsou předávány z generace na generaci. Pečlivě zvažujeme každý šroub a matici v motocyklu, všechny povrchové úpravy a každý detail. Nový rám řady Softail je jako umělecké dílo a čím víc je odkrytý, tím je krásnější. Jeho design svědčí o týmové práci, na které jsou založeny naše procesy návrhu a výroby,“ dodává Brad Richards, Vice-President of Styling and Design Harley-Davidson. 

V rámci největšího vývojového projektu v historii značky tak dostaly nové modely pevnější a podstatně lehčí rám umožňující přenos masivního točivého momentu nových motorů Milwaukee-Eight® 107 a 114 s dvojitou vyrovnávací hřídelí. Díky vysoce výkonnému přednímu odpružení s dvojitým průtokovým ventilem a skrytému, snadno nastavitelnému zadnímu odpružení typu monoshock jsou modely Softail 2018 rychlejší, lehčí a lépe ovladatelné než kterýkoli z předchozích Big Twin cruiserů.

Nový podvozek, rám / kyvná vidlice & vysoce výkonné odpružení

Ovladatelnost motocyklů Softail nyní vstupuje do nové éry s lehčím a pevnějším rámem, který povyšuje myšlenku souladu funkce a formy na vyšší úroveň, a přitom si zachovává klasický vzhled hardtailu a přináší ryze moderní jízdní vlastnosti. Mezi výhody nového podvozku patří větší úhly náklonu v zatáčkách u většiny modelů, lepší odezva řízení při nájezdu do zatáčky, rychlejší akcelerace, větší obratnost, nižší hmotnost a snazší zvednutí z bočního stojanu než u předchozích modelů.

Jádro podvozku motocyklů Softail 2018 tvoří nový trubkový rám z vysokopevnostní uhlíkové oceli, který v kombinaci s kyvnou vidlicí podstatně zvyšuje pevnost podvozku. Samotný rám je o 65 % tužší než u předchozí řady Softail, což vede k 34% nárůstu celkové pevnosti podvozku. Jeho konstrukce se také vyznačuje jednodušší stavbou s 50% snížením počtu součástí a 22% omezením svarů. 

H-D Breakout 3 vyrocniH-D Fat Boy 1 vyrocniH-D Low Rider 3

Jsou používány dvě jedinečné kyvné vidlice, jedna pro úzké a druhá pro široké zadní kolo. Široký podvozek je o 5,89 kg (15 %) lehčí, zatímco úzký podvozek ušetřil 8,16 kg (20 %). Kyvná vidlice přenáší pohyb zadního kola do jednotky odpružení monoshock ukryté pod sedlem, takže si zachovává klasický vzhled hardtailového rámu.  

Úplně nové vysoce výkonné přední odpružení využívá novou technologii s dvojitým průtokovým ventilem – poprvé bylo použito u modelů Touring 2017 – vyznačuje se výkonným tlumením podobně jako kazetová konstrukce, ale s vylepšeným, citlivějším charakterem tlumení. Se zdvihy 130 mm je optimalizované pro pohodlné brázdění krajiny i razantnější projížďky. Ovladatelnost také vylepšuje optimalizovaný závlek a úhel přední vidlice.

Nové zadní odpružení typu monoshock si zachovává klasický vzhled hardtailu, modernizovaná geometrie zlepšuje kvalitu jízdy, trakci a ovladatelnost. Snadno nastavitelné předpětí pružiny umožňuje rozsah nastavení zatížení 217 kg pro větší pohodlí spolujezdce a optimální ovladatelnost.

Nové modely Softail jsou až o 17 kg lehčí než dříve, nabízejí lepší poměr hmotnosti a výkonu s rychlejší akcelerací, lepším brzdným účinkem a dynamickým chováním v zatáčkách v kombinaci s většími úhly náklonu v zatáčkách u většiny modelů. Některé modely používají nové pneumatiky, které jsou speciálně vyvinuté pro nový podvozek Softail a využívají optimalizovanou konstrukci a vylepšené složení pro spolehlivý výkon a vysokou trvanlivost za všech jízdních podmínek. Nové materiály a konstrukce sedel nabízejí lepší tvary pro širší spektrum jezdců a větší pohodlí při dlouhých cestách.

Nová pohonná jednotka se dvěma možnostmi zdvihového objemu

Ve všech modelech Softail 2018 buší nové srdce v podobě nejvýkonnějších motorů, jaké kdy byly v nabídce Harley-Davidson Big Twin cruiserů, nové motory Milwaukee-Eight V-Twin 107 a 114. Motory Milwaukee-Eight si zachovávají 45stupňový úhel válců s široce rozkročenými hlavami se zvýrazněnou jednovačkovou konstrukcí, která umožňuje úzkou stavbu dolní části a atletický tvar. 

Kotevní body nového rámu řady Softail jsou vyrobeny tak, aby těsně obepínaly motor a zvyšovaly tuhost podvozku. Motory Milwaukee-Eight pro modely Softail také využívají propracovaný systém s vyvažovací hřídelí, který vyrovnává vibrace motoru a současně zachovává charakteristický pocit Harley-Davidson. Charakteristický zvuk motorů Harley-Davidson potato-potato-potato je ještě zřetelnější díky tiššímu sání a slabším mechanickým zvukům.

V nabídce jsou dvě verze zdvihového objemu:

 

Milwaukee-Eight® 107

 (107 CID; 1745 ccm) Standard pro všechny modely

100 mm vrtání a 111,1 mm zdvih s kompresním poměrem 10,0:1

0-100 km/h – 10 % rychlejší akcelerace než motor High Output Twin Cam 103

100-130 km/h na 5. rychlostní stupeň – 16 % rychlejší akcelerace než motor High Output Twin Cam 103

Milwaukee-Eight® 114

(114 CID; 1868 ccm) Volitelný

K dispozici pro čtyři modely: Fat Bob 114, Fat Boy 114, Breakout 114, Heritage Classic 114

102 mm vrtání a 114,3 mm zdvih s kompresním poměrem 10,5:1

Sání Ventilator s grafikou a emblémem 114 

Systém ABS jako součást standardní výbavy

0-100 km/h – 9 % rychlejší akcelerace než motor Milwaukee-Eight 107

100-130 km/h na 5. rychlostní stupeň – 13% rychlejší akcelerace než motor Milwaukee-Eight 107

 

Osm nových modelů Softail & jejich klíčové prvky

 H-D Fat Boy 1 vyrocniH-D Fat Boy 5

Fat Boy®

Legendární motocykl Fat Boy, který po desetiletí určoval samotný moderní customový styl, se opět překonal. Odstrojený styl a saténově chromované prvky přispívají k odvážnému vzhledu a dávají vyniknout výkonnému motoru a lepším jízdním vlastnostem a ovladatelnosti.

Agresivní, robustní výraz a ucelený design od předku až po záď

- Moderní ztvárnění klasického světlometu

- Přední pneumatika o šířce 160 mm, nejširší pneumatika, jaká kdy byla u produkčního modelu Harley-Davidson použita, je obutá na plném předním kole Lakester.

Snížení hmotnosti o 16 kg oproti předchozímu modelu 

Systém ABS jako součást standardní výbavy

240 mm zadní pneumatika s plným zadním kolem Lakester

Volitelné: Motor Milwaukee Eight 114

 H-D Heritage Classic 4 vyrocniH-D Heritage Classic 7

Heritage Classic 

Designové rysy evokují tmavě černý retro styl modelů Harley-Davidson z padesátých let, oživený o moderní výraz.

Nový odnímatelný čelní štít 

Nové pevné, uzamykatelné a vodotěsné boční brašny

Odpružení s delšími zdvihy a větším maximálním zatížením

Snížení hmotnosti o 17 kg oproti předchozímu modelu

Volitelné: Motor Milwaukee Eight 114

Tempomat a systém ABS jako součást standardní výbavy

 H-D Low Rider 3

Low Rider®

Nový Low Rider se inspiruje tradicí individualismu éry customových chopperů 70. let, ale je mnohem lehčí, rychlejší a obratnější v zatáčkách, než si kdokoli v té době dokázal představit. 

Tachometr a otáčkoměr umístěné v konzole, maska světlometu a grafika na nádrži v retro stylu

19palcové přední a 16palcové zadní lité kolo Radiate

Výfuk Shotgun v uspořádání 2-2

H-D Softail Slim 6Softail Slim®

Motocykl Slim, odstrojený až na samotnou podstatu, připomíná slávu poválečných customových bobberů s úzkou zádí, zkráceným předním blatníkem, jednomístným sedlem a minimem chromovaných součástí.

Tmavé zpracování zvýrazňuje efekt vyplétaných kol, řídítek Hollywood a nového designu od předku až po záď

Nízko uložené sedlo Tuck-And-Roll

Odvážné a plynulé tvary předního světlometu a krytů přední vidlice

Snížení hmotnosti o 17 kg oproti předchozímu modelu

 

H-D Deluxe 1

Deluxe

Deluxe se jako klasický luxusní stroj, který vynikne na každé ulici, blyští lesklými chromy, přitom však nabídne kvalitní jízdní vlastnosti moderní doby. 

Led osvětlení vepředu i vzadu: světlomet, provozní světla, koncové světlo Tombstone a směrovky

Charakteristická dozadu protažená řídítka

Snížení hmotnosti o 17 kg oproti předchozímu modelu

Systém ABS jako součást standardní výbavy

 H-D Breakout 3 vyrocniH-D Breakout 9

Breakout®

Model Breakout s dlouhou a svalnatou stavbou nabízí větší úhly náklonu v zatáčkách a obratnost, jakou bys nikdy nečekal od motocyklu s tak výrazným dragsterovým postojem.

Nová čistě řešená nádrž o objemu 13,2 litru

Dlouhá a široká stavba s nízkou a předsunutou 49mm přední vidlicí

18palcové zadní (pneumatika 240 mm) a 21palcové přední (pneumatika 130 mm) lité kolo Gasser s černým práškovým lakováním

Charakteristický LED světlomet Daymaker Signature 

Digitální přístrojový panel osazený na prodlouženém nástavci

Snížení hmotnosti o 17 kg oproti předchozímu modelu

Systém ABS jako součást standardní výbavy

Volitelné: Motor Milwaukee Eight 114

 H-D Fat Bob 1H-D Fat Boy 1 vyrocni

Fat Bob®

Záběr trhající asfalt, plynulá jízda díky skvělému odpružení, obratné zatáčení a nekompromisní výraz dělají z modelu Fat Bob přelomový motocykl, jaký dokáže vytvořit pouze Harley-Davidson.

Zalomený výfuk s uspořádáním 2-1-2 s customovým lakováním 

Největší pneumatiky s agresivním dezénem od Motor Company: 150 mm vepředu a 180 mm vzadu

Dvojitá přední kotoučová brzda

Palivová nádrž o objemu 13,2 litru 

Snížení hmotnosti o 15 kg oproti předchozímu modelu 

Obrácená přední vidlice s kazetovou konstrukcí o průměru 43 mm 

Volitelné: Motor Milwaukee Eight 114

 

H-D Street Bob 13

Street Bob®

Vzpřímená jízdní pozice s rukama ve větru a žádné zbytečnosti navíc, to jsou hlavní rysy nového odstrojeného a nekompromisního modelu Street Bob.

Čistě řešená nádrž o objemu 13,2 litru

Černá litá kola s useknutými blatníky

Digitální přístrojový panel osazený na prodlouženém nástavci

Snížení hmotnosti o 7 kg oproti předchozímu modelu 

Nejnižší doporučená cena výrobce v celé řadě Softail

 

Nové technologie u všech modelů Softail 

Jedinečný LED světlomet Daymaker Signature u všech modelů

Vylepšený elektrický systém s více než dvojnásobným výkonem při volnoběžných otáčkách

Snadno nastavitelné předpětí zadního odpružení (metoda se liší v závislosti na modelu)

- Nastavovací klíč pod sedlem: Softail Slim, Street Bob, Low Rider

- Vnější ruční otočný regulátor: Fat Bob, Fat Boy, Breakout

- Nastavení pomocí regulace pod sedlem: Deluxe, Heritage Classic

Nové přístrojové vybavení

Bezklíčkové zapalování a bezpečnostní systém jako součást standardní výbavy 

Nabíjecí zásuvka USB na hlavě řízení

Nové palivové nádrže

 

Článek naposledy upraven: 6. 9. 2017
Značky:

 

Rychlé novinky

Jonas Folger nebude závodit v MotoGP v roce 2018! Folger řekl, že se nedokázal přes zimu dostatečně zotavit po tom, co mu byl vlon...
čtvrtek, 18.01.2018 Zobrazit
51. ročník závodu Macau Motorcycle Grand Prix poznamenala tragická událost. 31-letý britský motocyklový závodník Daniel Hegarty tě...
neděle, 19.11.2017 Zobrazit
Na provizorním kalendáři WSBK 2018 figuruje i závod v Brně. Po dlouhé pouze by se tak závody WSBK mohli opět vrátit do České repub...
čtvrtek, 2.11.2017 Zobrazit
Další novinky
Jste zde: Moto-svět.cz Články Články a novinky Novinky Harley-Davidson - novinky pro rok 2018